تکنولوژی

اوبر و لیفت دسترسی برخی از راننده‌ها به اپلیکیشن را محدود می‌کنند

به گزارش دیجیاتو :اوبر و لیفت بعد از کالیفرنیا در نیویورک هم با مشکل مواجه شده اند. بر اساس قوانین این ابَر شهر تاکسی های اینترنتی در مناطق و ساعات با سطح درخواست پایین، باید دسترسی رانندگان خود به اپلیکیشن را قطع کنند.

لیفت از سه ماه قبل پیاده سازی این قانون را شروع کرده و در کنار اوبر پذیرش رانندگان جدید در نیویورک را هم متوقف کرده اند. طبیعتا تاکسی های اینترنتی تمایلی به پیروی از این قانون نداشته و حتی شکایتی را هم علیه آن تنظیم کردند اما راه به جایی نبرده است. اوبر با انتشار بیانیه ای نارضایتی از این سیاست را علنی کرده:

یکبار دیگر «کمیسیون تاکسی و لیموزین» شهردار «بیل دی بلازیو» قوانین خودسرانه و ناشی از انگیزه های سیاسی را تصویب کرده که عواقب ناخواسته ای را برای رانندگان و مسافران به دنبال دارد.

اوبر همچنین مدعی است که بر خلاف ادعای مقامات هیچ شواهدی مبنی بر کاهش ترافیک منهتن با اجرای این قانون وجود ندارد. «اتحادیه تاکسیرانی نیویورک» اما نظری مخالف اوبر دارد. به گفته این اتحادیه اوبر سعی دارد با هراس افکنی و ارائه اطلاعات نادرست، دید رانندگان را نسبت به قوانینی که از آنها حمایت می کند، خدشه دار کند.

تاکسی های اینترنتی

مقامات نیویورک علاوه بر تعیین حداقل دستمزد و توقف ثبت نام ماشین های جدید، ساعات جستجوی رانندگان برای پیدا کردن مسافر را هم محدود کرده اند. در حال حاضر ۴۱ درصد از زمان رانندگان پِرت بوده و صرف دور زدن برای پیدا کردن مسافر می شود اما از بهمن ماه سال جاری تاکسی های اینترنتی اوبر و لیفت باید این ساعات را ابتدا ۵ درصد و سپس ۱۰ درصد کاهش دهند

چالش های اوبر و لیفت به همینجا محدود نمی شود. چند روز قبل هم سنای ایالتی کالیفرنیا با تصویب لایحه ای جدید راه را برای شناسایی رانندگان تاکسی های اینترنتی به عنوان کارمند رسمی و برخوردار شدن آنها از مزایایی نظیر بیمه و مرخصی با حقوق هموار کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن